Logo [Lounakirjastot]
 
 
 
 
  • In English
  • Suomeksi
 

opastus ja tietopalvelu

Keskeisimpiä kirjaston palveluita on neuvonta ja tietopalvelu. Neuvonta käsittää kaikenlaisen opastuksen koskien kirjastopalveluita ja niiden käyttöä.

Tietopalvelu taas tarkoittaa tiedonhakua eli vastausten etsimistä asiakkaan esittämiin kysymyksiin koskivatpa ne yksittäistä faktatietoa tai vaikkapa ohjausta aineiston valintatilanteessa.

Kirjaston neuvonnasta voi kysyä mm.

  • tiettyä teosta, lehteä tai lehtiartikkelia
  • tiettyä asiaa tai aihetta
  • nopeaa, lyhyttä vastausta vaativaa faktatietoa
  • kirjaston toimintaan tai muuhun paikalliseen kulttuuri- ym. toimintaan liittyvää asiaa
  • kirjallisuuden suosittelua
  • lainassa olevan aineiston varausta
  • apua omatoimisessa tiedonhaussa.

Neuvontaa ja tietopalvelua annetaan kirjastojen asiakaspalvelupisteissä. Neuvontaa annetaan myös puhelimitse ja sähköpostilla.

Neuvontapisteissä asiakkaita palvelee osaava ja ammattitaitoinen henkilökunta apunaan  mm. Louna-kirjastojen sekä Hämeenlinnan kaupunginkirjasto/Hämeen maakuntakirjaston aineistorekisterit.

Neuvontapisteissä hoidetaan myös kaukopalvelu.

Joissakin toimipisteissä on mahdollisuus yksilöohjaukseen. 

 
Sivua muokattu: 16.11.2015